За японската култура Рецепти

Традиции

Много японски традиции имат своите дълбоки корени в религията. Две основни религии доминират в японската култура: будизъм и шинтоизъм.
В днешния блог пост ще ви разкажа за будизма. Ето и неговата история.

Будизмът е пренесен в Япония от Китай в ранния VI век и е наложен като национална религия от принц Шотоку. Японците били привлечени от будизма, защото носел със себе си идеята за обединената нация и равноправието между хората. Будизмът започнал да помага на Япония по пътя й към алтруистично общество и визията й на обединена държава, а не на самостоятелни градове или класи. Здравето и сигурността са допълнителни ползи от будизма, които се оказват много привлекателни за японците.

Практики:
Будистките практики и вярвания в Япония произлизат от китайски практики и са много близки до тях. Будистката учителска практика идва от Сутра и Виная – правила за монашески живот. „Будхачарита” или „Делата на Буда” е комбинация от историческа информация и религиозни инструкции, които помагат за структуриране на религиозните вярвания.

Четирите благородни истини (съдържат се в първата проповед на Буда)

1. Благородната истина за страданието (дуккха)“: раждането е страдание, старостта е страдание, болестта е страдание, смъртта е страдание, скръбта, риданието, болката, мъката, отчаянието са страдание, обединението с неприятното е страдание, раздялата от приятното е страдание, неполучаването на желаното е страдание; на кратко петте агрегати на привързването (материя, чувство, възприятие, умствени образувания, съзнание) са страдание. Изобщо обусловеното състояние на ума е страдание. Това е съпоставимо с болест, която следва да бъде разбрана.

2. „Благородната истина за причината за страданието (самудая)“: силното желание, което поражда прераждане, съпроводено от страст и наслада, наслаждаване на това и онова – т.е. желание за сетивно удоволствие, желание за съществуване, желание за несъществуване. Причината на всичко това е основното невежество. Тук аналогията е причината за болестта, която следва да се изкорени.“

3. „Благородната истина за края на страданието (ниродха)“: пълното прекратяване на същото това желание, отказване от него, напускане, освобождаване и отделяне от него. Прекратяването възниква от щастието, което е свободно от страдание и това е целта, която трябва да се достигне.“

4. „Благородната истина за пътя водещ до края на страданието (магга)“: Благородния Осмократен Път, а именно: правилен възглед, правилно намерение, правилна реч, правилно действие, правилен живот, правилен начин за препитание (работа), правилно усилие, правилно съзнаване и правилна концентрация.“ Четвъртата Благородна истина следва да се разбира като лекарството, което премахва болестта.

Петте заповеди (най-лесната форма за будистка нравственост, която е била предназначена за простолюдието, а не за монасите и монахините).
1. Да се ​​въздържаш от отнемането на живот (ненасилие към всички съзнателни форми на живот), или ахинса;
2. Да се ​​въздържаш от вземане на това, което не е дадено (да не крадеш);
3. Да се ​​въздържаш от плътско (включително сексуално) неправилно поведение;
4. Да се ​​въздържаш от лъжи (винаги да се казва истината);
5. Да се ​​въздържаш от упойващи средства, които водят до загуба на ясна осъзнатост (по-специално от наркотици и алкохол).

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.